امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرارهای مالیاتی به دادستانی اعلام می‌شود

به گزارش اکوایران، احسان خاندوزی - وزیر اقتصاد - طی نامه‌ای به رئیس سازمان امور مالیاتی دستور داد که مستندات فرارهای مالیاتی به دادستانی عمومی و انقلاب تهران خبر داده شود.
وی درباره نامه دادستان تهران برای اخذ مستندات مربوط به فرارهای مالیاتی گفت: سازمان امور مالیاتی فرآیندهای دادرسی قضایی دارد و پرونده‌های فرارهای مالیاتی در حال بررسی است؛ اما در کنار این کار، به رئیس سازمان امور مالیاتی دستور ویژه داده شده که مستندات فرارهای مالیاتی را در اسرع وقت در اختیار دادستان انقلاب تهران قرار دهد.
با توجه به اینکه فرار مالیاتی جرم محسوب می‌شود، دادستان عمومی و انقلاب تهران در مکاتبه با وزیر اقتصاد اعلام کرده که در صورت ارائه گزارشی در این زمینه، مستندات با ذکر شماره و تاریخ به دادستانی اعلام شود.
در این مکاتبه تصریح شده که اگر تاکنون گزارش و اعلام جرمی در این زمینه صورت نگرفته، ضمن مستندسازی درمورد افرادی که فرار مالیاتی‌شان به حوزه قضایی تهران مربوط است، مراتب به همراه مستندات به دادستانی اعلام و موارد مربوط به سایر استان‌‎ها نیز به دادستان‌های مربوطه ارائه شود.
بر اساس این گزارش، وزیر امور اقتصادی و دارایی در یک برنامه تلویزیونی از شناسایی ۱۷۶ هزار نفر با گردش مالی ۷۰۰ هزار میلیارد تومان، بدون پرداخت مالیات حتی به اندازه یک کارگر یا کارمند، شناسایی ۸۰۰ مورد کد ملی افراد زیر پنج سال با تراکنش بالای میلیارد و شناسایی یک هزار و ۱۰۰ کد ملی متعلق به اشخاص پنج تا ۱۰ سال با تراکنش بالای میلیارد خبر داده بود.

شرکت تجاری بین المللی داتیس
پیوند ها
تماس با ما
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به*سازمان تجاری بین المللی داتیس می باشد*