امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
شما اینجا هستید : داتیس  -> اخبار >

اخبار

خلف وعده سازمان هواپیمایی کشوری-چرا قیمت بلیت پروازهای جام جهانی قطر اعلام نشد؟
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، دوشنبه گذشته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با حضور در یک برنامه تلویزیونی با بیان "تاکنون پرواز از شهرهای تهران، کیش، شیراز، اصفهان، مشهد و لار به‌مقصد دوحه قطعی شده و شرط فروش بلیت پروازهای دوحه در ایام جام جهانی داشتن بلیت‌های بازی‌های این مسابقات است" گفته بود: شرکت‌های ایران ایر و قطر ایرویز مسئولیت مستقیم دارند از 28 آبان ماه تا پایان آذرماه در قالب 84 پرواز ایران‌ایر و 198 پرواز قطر ایرویز تماشاگران را از شهرهای ایران به شهر دوحه جابه‌جا کنند.
تشریح عملکرد هسته‌های معاملاتی بورس و فرابورس/ سامانه بومی در مسیر تایید الزامات اولیه است
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، پیاده‌سازی سامانه دیده‌بان سلامت بازار سرمایه، راه‌اندازی گذرگاه داده بازار سرمایه (CMIX)، تأسیس اداره فناوری‌های تنظیم‌گری (RegTech)، راه‌اندازی سامانه‌های مجامع الکترونیکی و ارتقاء مرکز میانی صدور گواهی دیجیتال (CA) بازار سرمایه، پیاده‌سازی پروژه‌های ملی سهام عدالت، تامین الزامات و پیش شرط‌های استقرار سامانه بومی معاملات و سامانه بومی پس از معاملات از جمله اقدامات مهم در مدیریت فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار است.
نرخ بازگشت ارز حاصل از صادرات به ۸۵درصد رسید
 رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: در زمان حاضر نرخ بازگشت ارز حاصل از صادرات در کشور به ۸۵درصد رسیده و آمار بسیار خوبی است اما انتظار بر این است که این نرخ به‌زودی زود به ۱۰۰درصد برسد.
رشد ۳۴ درصدی صادرات لوازم خانگی سبک طی نیمه نخست امسال
به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد مهدی برادران از رشد 34 درصدی صادرات لوازم خانگی کوچک و سبک در کشور طی شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: بطورکلی روند صادرات کشور طی یکساله اخیر رو به رشد بوده است.
گرانی بیداد می کند -رئیس اتحادیه واردکنندگان مواد غذایی: مردم مصرف خود را کاهش داده اند /برخی اقلام از سفره مردم حذف شده است
ادعای مسئولان مبنی بر پربودن انبارهای مواد غذایی از اقلام اساسی پشتوانه منطقی ندارد. به گزارش اقتصادنیوز، علیرضا مناقبی، رئیس اتحادیه واردکنندگان مواد غذایی  به روزنامه آرمان ملی گفت: حتی نمی‌توان یک کالا را یافت که طی دو یا سه ماه گذشته ارزان شده و یا حتی قیمت آن ثابت باقی مانده باشد .
تازه‌ترین خبرها از آزادسازی پول‌های بلوکه شده-ترمز قیمت دلار کشیده می‌شود؟
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، خبر آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران از سوی رسانه نزدیک به شورای امنیت ملی منتشر شد. هر چند در گزارش نور نیوز مبلغ و کشور آزادکننده مشخص نبود اما رسانه اصولگرای تسنیم خبر آزادسازی هفت میلیارد دلار منابع بلوکه شده را اعلام کرد. داستان اما از سوی برخی رسانه‌ها فراتر از آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران بود .
راز کاهش سرعت رشد قیمت ها در بازار مسکن
درآخرین ماه تابستانی کشور ارزش هر متر مربع زیر بنای مسکونی در تهران رشدی 1.1 درصدی داشته که در 5 ماه اخیر کمترین تورم مسکن در تهران قلمداد می شود. برخی از کارشناسان معتقدند یکی از مهم ترین عوامل در راستای دلیل کاهش سرعت رشد قیمت ها افت فروش مسکن و به عبارت اقتصادی تر آن عرضه کم در بازار بوده است.
بررسی افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۲- لایحه بودجه سال آینده تا ۱۰ آذر نهایی می‌شود
به گزارش خبرگزاری تسنیم، ساختار و مبانی اقتصادی بخشنامه بودجه سال آتی و جهت‌گیری‌های اصلی منابع و مصارف بودجه سال آینده از جمله میزان افزایش حقوق سال 1402 در نشستی با حضور جمعی از معاونان و مدیران ستادی و استانی سازمان برنامه و بودجه کشور، تشریح و بررسی شد.
مجلس قلب اقتصاد را نشانه گرفته است
مجلس قلب اقتصاد را نشانه گرفته است، موجودی با مغز کوچک و دستان قوی ▪️بسیاری از کارشناسان اقتصادی، طرح موسوم به قانون بانکداری که این روزها در مجلس بررسی می‌شود را بزرگترین تهدید برای شبکه بانکی و اقتصاد ایران می‌دانند. این کارشناسان معتقدند تصویب قانون بانکداری، با نابودی استقلال بانک مرکزی، آخرین میخ بر تابوت شبکه بانکی کشور است.
پرداخت وام اشتغال بدون ضامن به زنان سرپرست خانوار
پرداخت وام اشتغال بدون ضامن به زنان سرپرست خانوار تا سقف یک میلیارد ریال امکان پذیر شد. معاون اول رئیس جمهور با ابلاغ مصوبه دولت درباره تسهیل ضمانت وام‌های اشتغال خُرد زنان سرپرست خانوار مقرر کرد که وام های کمتر از یک میلیارد ریال به این قشر بدون نیاز به ضامن قابل پرداخت است.
کدام حساب‌ها، مشکوک به حساب تجاری است و مشمول مالیات می‌شود؟
حساب‌هایی که در ماه بیش از ۱۰۰ واریزی داشته باشند، مشکوک به تجاری هستند؛ البته مبلغ واریزی‌ها باید مبلغ درشت و بالایی باشد.
راه‌اندازی آزمایشی رمزریال کلید خورد
شب گذشته علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی، از راه‌اندازی پیش آزمایشی طرح رمزریال پس از تصویب در هیئت نظارت بر اندوخته اسکناس خبر داد. وی تاکید کرد که در این مرحله یک میلیارد تومان رمزریال تولید شده و به تعداد محدودی از افراد تخصیص یافته است.
بورس در انتظار اخبار بین‌الملل- پول‌های پارک شده به بازار بر‌می‌گردد؟
قیمت صنایع کامودیتی در چند هفته اخیر روند نوسانی داشته و ترس از رکود به علت نوسان قیمتی در کشورهای دنیا وضعیت سختی پدیدآورده است. این ترس از رکود در اقتصاد ایران نیز تاثیر داشته است.
نخستین محموله خودروهای خارجی آذر وارد کشور می‌شود
عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان این که حداکثر ظرف یک ماه آینده شاید بتوان به یک آیین‌نامه اجرایی برای واردات خودرو دست‌ یافت بهره‌برداری از اولین محموله وارداتی خودروی خارجی را مربوط به آذرماه سال جاری دانست.  
گزارش بانک جهانی چشم انداز شاخص‌های کلان اقتصاد ایران در ۱۴۰۱ مثبت است، حتی با تحریم
بانک جهانی با بررسی چشم انداز شاخص های کلان اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرد با وجود حفظ تحریم‌ها، رشد اقتصادی ایران در این سال به ۳.۳ درصد برسد و تراز حساب های جاری ایران مثبت ۴.۱ درصد تولید ناخالص داخلی شود.
📌ادامه حرکت طلا و سکه در مدار کاهشی
🔹در جریان معاملات ساعت (۱۴:۵۰) بازار تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۰میلیون و ۴۳۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون تومان کاهش یافته است.
📌اختصاص ۶ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالای اساسی در سال آینده
اسحاق جهانگیری: 🔹شش میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالا‌های اساسی در شش ماه نخست سال آینده تخصیص یافته است.
📊ارزش سهام عدالت۱۷ اسفندماه
🔹ارزش سهام عدالت درمقایسه با روز شنبه (۱۶اسفندماه)، ۰.۸درصد (۸۶هزار تومان) کاهش یافت.
🔴بورس در یک نگاه 17 اسفند 1399
روز صعود نمادهای پالایشی، بانکی و پتروشیمی‌ها
💰وقت خرید طلا است؟
آینده قیمت بیت کوین
افزایش قیمت نفت در پی امیدواری به رشد تقاضا
🔹پس از امیدواری به رشد تقاضا که ناشی از پیشرفت توزیع واکسن کووید-۱۹ در آمریکا بود، قیمت نفت روز چهارشنبه افزایش یافت.
📌ارزش سهام عدالت من (۱۳ اسفندماه)
🔹ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته، ۱.۳درصد (۱۳۷هزار تومان) کاهش یافت.
📌نمای پایانی بورس امروز 11 اسفند
حمایت‌ها هم منجی بازار نشدند
📌ارزش سهام عدالت من (۱۱ اسفندماه)
🔹ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته، ۰.۳درصد (۲۷هزار تومان) کاهش یافت.
پیش‌بینی قیمت طلا در روزهای پایانی سال
نوسان دلار سد راه روند نزولی بازار طلا
📌دومین خیز دلار و یورو در بازار امروز
🔹بر اساس آخرین قیمت‌هایی که کانون صرافان از بازار ارز اعلام کرده، قیمت دلار و یورو با ۱۰۰تومان افزایش مجدد به ۲۵۴۰۰ و ۳۰۴۵۰تومان رسیده است.
نمای پایانی بورس امروز
دامنه نوسان نامتقارن؛ نوش دارویی که اثر نمی‌کند
📌جدیدترین قیمت دلار و یورو در بازارهای مختلف 10 اسفند ماه
🔹بر اساس جدیدترین نرخ‌های اعلام شده از سوی کانون صرافان در ساعت (۱۶:۳۰) امروز، قیمت دلار در بازار آزاد به ۲۵۲۰۰ و یورو به ۳۰۳۰۰تومان کاهش یافت.
📌تلاش بیت‌کوین برای فاصله گرفتن از قعر
🔹موج جدید فروش بیت‌کوین  روز گذشته در مدت کوتاهی قیمت این  رمزارز محبوب و غالب بازار را به کمتر از ۴۵ هزار دلار رساند.
📌ثبات قیمت طلا و سکه در اولین ساعت معاملات
🔹اولین قیمت طلا و سکه در بازار امروز چهارشنبه ۶اسفند ماه بدون تغییر نسبت به دیروز اعلام شد.
🔴دلار، عقب رفت /یورو و پوند صعودی شدند
▫️شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۱ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۴۰۷ واحد بسته شد. 
📌ادامه مسیر جهشی بازار رمزارزها
🔹بیت‌کوین که با ادامه روند صعودی روز گذشته از مرز ۵۶ هزار دلار عبور کرد و به قیمت ۵۶ هزار و ۳۶۸ دلار هم معامله شد، اکنون جایگاه خود را به عنوان یکی از ارزشمندترین دارایی‌ها تثبیت کرده است.
پیش‌بینی قیمت طلا در آخرین روز بهمن ماه
حرکت معکوس بازار طلا نسبت به دلار
📌ارزش سهام عدالت من (۲۹ بهمن ماه)
🔹ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته، ۱.۲درصد (۱۳۲هزار تومان) کاهش یافت. 
📌عمر کوتاه عنوان ثروتمندترین فرد جهان برای ایلان ماسک
🔹سهام تسلا روز سه‌شنبه ۲.۴درصد سقوط کرد 
صعود بیت‌کوین با غول‌های تکنولوژی
👁‍🗨 بیت‌کوین همچنان در نزدیکی مرز ۵۰ هزار دلاری در حال رکوردشکنی‌های خفیف است؛ در معاملات روز گذشته، ارزش پرطرفدارترین رمز ارز جهان به قیمت ۴۹ هزار و ۹۵۰ دلار نیز صعود کرد تا فقط ۵۰ دلار تا رسیدن به یکی از مهم‌ترین مرزهای روانی فاصله داشته باشد.
بازگشت دلار به کانال ۲۵هزار تومان
نرخ بازار آزاد به ۲۵۷۰۰تومان رسید
پیش‌بینی قیمت طلا با نگاه به روند بازار ارز
 توقف معاملات تا بازگشت ثبات
اگر ۱۰سال پیش بیت‌کوین می‌خریدید، الان چقدر ثروت داشتید؟
بیت کوین در روزهای اخیر در حال ثبت رکوردهای متوالی بوده و حالا در استانه ورود به ۵۰ هزار دلار قرار دارد اما زمانی تنها ۱۰ سنت قیمت داشته است.
📌ادامه روند صعودی نرخ ارز در بازار امروز
قیمت دلار آزاد به ۲۶۲۰۰تومان افزایش یافت
📈بورس سوار بر موج تقاضا
شاخص تا کجا رشد می‌کند؟
📌خیز بیت‌کوین برای دستیابی به سطح ۵۰ هزار دلاری
🔹بیت‌کوین در شرایطی برای دستیابی به سطح قیمت ۵۰ هزار دلاری خیز برمی‌دارد که برخی تحلیل‌گران بر این باورند عرضه با نقدشوندگی بالای این رمزارز را موجب نزول قیمت آتی آن می‌دانند.
📌عبور بیت‌کوین از مرز ۴۸ هزار دلار
🔹توییت‌های ایلان ماسک در روزهای گذشته، رکوردهای جدیدی در بازار رمزارزها ایجاد کرده است.
📌ردپای بورس در افزایش نقدینگی/ پول داغ، کمی سرد شد
🔹بر اساس آخرین آمار رسمی بانک مرکزی، نقدینگی در پایان آذر ماه به بیش از ۳۱۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده‌‌است.
🔹قیمت شاخص نفت خام برنت امروز (سه‌شنبه، ۲۱ بهمن‌ماه)
قیمت نفت به بالاترین حد ۱۳ ماه اخیر رسید  
پیش‌بینی بورس پس از ۲۲ بهمن
در حالی که شروع معاملات این هفته با روندی نزولی همراه بود اما شاخص کل بازار سهام از روز یک‌شنبه به دلیل تغییرات دامنه نوسان مثبت شد. اما سئوال اینجاست که بورس پس از ۲۲ بهمن چه روندی خواهد داشت؟
قیمت دلار امروز ۲۰ بهمن ۹۹/ کاهش غیرمنتظره قیمت دلار
با وجود آنکه جو بایدن، رییس‌جمهوری امریکا برای بازگشت به برجام شرط تازه‌ای گذاشته است دلار امروز در صرافی ملی ۵۰ تومان نسبت به دیروز کاهش قیمت داشت.
صادرات ایران به روسیه در پسابرجام چقدر است؟
در اهمیت گسترش روابط تجاری ایران و روسیه همین‌قدر کافی است بدانیم از ظرفیت بالقوه ۱۲ میلیارد دلاری برای حضور کالاهای ایرانی در روسیه، فقط ۴درصد آن فعال است. از واردات کالایی ۲۵۴ میلیارد دلاری روسیه، سهم ایران حدود ۰٫۱۸ درصد و از واردات ۹۷ میلیارد دلاری خدمات این کشور نیز، سهم ایران نزدیک به صفر است.
کاهش ملایم قیمت طلای در بازار جهانی
قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد بازده اوراق خزانه و دلار، کاهش پیدا کرد.
📌لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو مشروط به آزاد سازی واردات خودرو
📌لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو مشروط به آزاد سازی واردات خودرو  
قیمت طلا باز هم ریزش می کند؟
قیمت طلا باز هم ریزش می کند؟
سقوط ۴۷ درصدی صادرات نفتی
بانک مرکزی نماگرهای اقتصاد ایران در سه ماهه دوم امسال را منتشر کرد:
بورس 18 بهمن ماه 1399
فرار حقیقی‌ها از بورس /شستا صدرنشین شد/ سهم های تاثیرگذار در بازار سهام امروز
شرکت تجاری بین المللی داتیس
پیوند ها
تماس با ما
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به*سازمان تجاری بین المللی داتیس می باشد*