امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر خوب برای معلمان بازنشسته - پاداش و حقوق رتبه‌بندی همزمان واریز می‌شود

وزیر آموزش و پرورش از صدور احکام بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۱ با اعمال پاداش و رتبه‌بندی تا چند هفته آینده خبر داد.
به گزارش اقتصاد آنلاین، رضامراد صحرایی در آیین تکریم سرافرازان تعلیم و تربیت خطاب به بازنشستگان فرهنگی گفت: بازنشستگان آموزش و پرورش، بازهای نشسته هستند نه بازنشسته؛ خوشا به حالتان که با سرافرازی، ماموریت خود را به اتمام رساندید و این ماموریت را به دیگران سپردید. این همه شغل در جامعه وجود دارد اما خداوند مقدر فرموده است که معلم باشیم و این اتفاق برای هرکسی نمی‌افتد.
وی با بیان اینکه شرافت هر شغلی به آن موضوعی است که با آن سر و کار دارد، اظهار کرد: بنابراین معلمی، قابل قیاس با هیچ شغلی نیست و خداوند پیامبر(ص) را هم معلم خطاب فرمود.
صحرایی خاطرنشان کرد: معلمانی که ماموریت خود را به پایان رسانده‌اند، از معلمی در مقام ظاهری فاصله گرفته‌اند وگرنه ما به وجود آن‌ها نیازمندیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ایده‌ها و تجارب ارزشمندی که در رویداد الف‌تا ارائه شده بود به یکی از آن‌ها اشاره کرد و گفت: در یکی از ایده‌ها گروهی توسط معلمان بازنشسته تشکیل داده بودند که وقتی معلمی به هر دلیلی بر سر کلاس حاضر نمی‌شد و نمی‌توانست به کلاس برود، اعلام آمادگی کرده بودند که بدون چشم‌داشتی در کلاس آن روز حضور یابند و به جای معلم، آن کلاس را اداره کنند.
وی افزود: معلمان بازنشسته در آن روزها درس زندگی به دانش‌آموزان داده بودند و نتیجه اینکه دانش‌آموزان، درس آن‌ها را بهتر از دروس خود آموخته بودند.
وی تصریح کرد: معلم چه در این دنیا و چه آن دنیا از رسالت معلمی نمی‌افتد چون هیج کس در کار خود تکثیر نمی‌شود غیر از معلم؛ و این‌معلم است که در فکر و اندیشه و زندگی دانش‌آموزان تکثیر می‌شود.
صحرایی با بیان اینکه ما وظایفی نسبت به بازنشستگان داریم که برای انجام آن‌ها باید با اخلاص بکوشیم، اظهار کرد: امسال دستور داده‌ام کسی را بازنشسته نکنند مگر اینکه خودش بخواهد بازنشسته شود و این کار ۲ دلیل دارد؛ اول اینکه به وجود و ظرفیت بازنشستگان نیاز داشتیم و دوم اینکه روال برعکس شود و آن‌ها بگویند می‌رویم و ما بگوییم نروید.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بندی در قانون برنامه هفتم توسعه لحاظ شد که اگر فردی به سن بازنشستگی رسید، دولت موظف است پاداش وی را همان لحظه پرداخت کند اما می‌تواند ۵ سال هم بماند و در آموزش و پرورش خدمت کند.
وی تصریح کرد: این اقدام در آموزش و پرورش، ایده خوبی است چون سن بازنشستگی در آموزش و پرورش حوالی ۵۰ سالگی است در حالی که پیامبر(ص) در ۴۰ سالگی به استخدام خداوند متعال درآمدند و مبعوث شدند.
وی با بیان اینکه سن اوج کاری برای معلم، موعد بازنشستگی شده که اوج ضرر و زیان برای نظام تعلیم و تربیت است، خاطرنشان کرد: امسال با کمک قانون مدیریت خدمات کشوری به استان‌ها این اختیار داده شده است که اگر به معلمی نیاز دارید او را نگه دارید.
وی افزود: اتفاق دیگر هم که قانونِ آن به شورای عالی آموزش و پرورش ارسال شده، این است که همکاران فرهنگیِ بازنشسته بتوانند به موسسات آموزشی بروند و قانونی ایجاد شود که خودشان بتوانند موسسه آموزشی داشته باشند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه صدور احکام بازنشستگان ۱۴۰۱ با اِعمال پاداش و رتبه‌بندی تا چند هفته آینده به اتمام می‌رسد، گفت: این کار به حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که تامین شد.

شرکت تجاری بین المللی داتیس
پیوند ها
تماس با ما
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به*سازمان تجاری بین المللی داتیس می باشد*